Assalamu'alaikum Warohmatullahi Wabarokatuh...

Friday, December 26, 2014

akulah permaisurimu

Kadang-kadang ku bersuara tanpa berfikir
Kadang-kadang ku sakiti hati mu
Bila ku tolak sentuhan mu
Bukan bermaksud aku kurang menyayangi mu..
Namun cabaran terlalu sukar ku atasi
Kadang-kadang aku berubah pada pandangan mu
Tapi sayang, itu tidak benar
Tiada apa yang paling ku hargai
Daripada kehidupan manis bersama mu
Terasa berat lisanku mengatakan apa yang ada di benakku...
Tapi akhirnya aku berfikir untuk mencoretkan kata
Aku hanya ingin mengatakan yang tak sempat terucap oleh lisanku.
Bahwa aku adalah wanita yang telah kau nikahi.
Dan menjadi istrimu pendamping hidupmu..
Istri yang shalehah dan taat kepada suami adalah cita-citaku.
Tapi setelah berjalan sekian lama....
Aku merasakan..
Cita-citaku belum sempurna terwujud
Banyak kehilafan yang aku buat
Sehingga mungkin menyesakanmu wahai suamiku.....
Tiada perasaan buruk dihatiku..
Hanya cinta yang menggelora untukmu..
Cinta yang ingin ku persembahkan untuk suamiku tercinta..
Tiada yang kuharapkan dari perasaan ini selain Redha mu wahai suamiku..
Bukakanlah pintu maafmu untukku..
Semua shalatku, ibadakahku, puasaku hanyalah debu tanpa Redhamu..
Ingin kuperbaiiki diri ini, tapi itu tak bisa kulakkukan tanpamu..
Ku ingin kau mendampingi hidupku tuk melengkapi kekuranganku
Menuju cita menjadi istri shalehah yang diRedhaimu..
Harapanku.....
Semoga MAHLIGAI yang kita bina bersama,
Mendapat Redha Allah swt,dan sentiasa berada dibawah naungan Rahmat-Nya..


like.png Suka


No comments: